header

Masywne bezosiowe przenośniki spiralne (RL, RLN, RLP)


Do transportu materiałów ściernych, grubych kawałków i lepkich lub dla dużychj wydajności nawet do ok. 1000 m3/godz.stosowane są masywne bezosiowe przenośniki spiralne RATAJ® (Typy RL, RLH, RLN, RLP, RR, RRL, RRN a RLE). Chodzi o transport bardzo ściernego materiału (kruszywo korundowe, żwir, piasek, kruszywo łamane, pył szlifierski, żużel wielkopiecowy i kotłowy, materiały ceramiczne itp.), transport materiału o dużej ziarnistości (butelki PET, drewno, zrębki drzewne, papier, biomasa, kruszone opony itp.), transport lepkich i mokrych materiałów (szlam ściekowy, ziemia, bentonit, materiały kaszowate itp.) i transport bardzo drobnych i ciekłych materiałów (proszki spożywcze, chemikalia, popiół lotny itp.).

Przy prawidłowej aplikacji i zaprojektowaniu technicznym bezosiowych przenośników spiralnych często możemy rozwiązać problem klienta w przypadkach, kiedy nie można zastosować innego sposobu transportu mechanicznego. Do ekstremalnie obciążonych przenośników (duże odległości, transport materiałów o dużej masie nasypowej itp.) przeznaczone są masywne spirale z dwu lub trzech wzajemnie połączonych profili. Grubość spirali bezosiowych może być nawet 30 mm i średnica do 800 mm. Dzięki wysokiej jakości masywnych spirali produkujemy bezosiowe przenośniki spiralne pociągowe lub tłoczne, przenośniki połączone prostopadle ze sobą (bez przesypu) i bezosiowe przenośniki spiralne pionowe zamiast klasycznych przenośników kubełkowych pionowych. Dla każdej gałęzi przemysłu mamy odpowiednie wykonanie spirali, rurociągów i koryt.

Coraz częściej zastępujemy bezosiowymi przenośnikami spiralnymi klasyczne przenośniki ślimakowe, przenośniki zgarniakowe łańcuchowe, przenośniki taśmowe i przenośniki kubełkowe pionowe Dla bezosiowych przenośników spiralnych nie ma praktycznie ograniczeń przestrzennych kierunku transportu. Istnieje wiele zastosowań, w których użyto do napełniania i opróżniania zasobników z kierunku poziomego i pionowego, transportu materiałów w liniach technologicznych między kondygnacjami oraz wysokowydajnego transportu na duże odległości . . Maksymalne długości masywnych przenośników spiralnych zainstalowanych przez naszą firmę wynoszą w zależności od rodzaju materiału przy transporcie poziomym nawet 55 m, a w przypadkach transportu pionowego do około 25 m .


Zastosowane materiały:
Spirala: TYP RL - stal (według normy EN - S 235, S 355)
TYP RLN - stal nierdzewna (według normy ASTM - AISI 304, AISI 310, AISI 316)

Rurociąg : TYP RL - stal (według normy EN - S 235, S 355),
TYP RLN - stal nierdzewna (według normy ASTM - AISI 304, AISI 316, AISI 321)
TYP RLP - tworzywo PP
TYP RRL, RRN - wkłady poliamidowe RATAMID®
TYP RLE - wkłady bazaltowe


*1/ Typy oznakowane na czerwono = nierdzewne wykonanie spirali i rurociągu.
*2/ Wydajność poszczególnych przenośników jest zależna od rodzaju i właściwości transportowanego materiału.
*3/ średnice zewnętrzne przenośników są zależne od rodzaju i właściwości fizycznych transportowanego materiału


Bezos solidna spiralne przenośniki z bazaltu podszewki (RLE, RLNE)

Typ RLE, RLNE
Przenośniki przeznaczone dla materiałów bardzo ściernych (żużel, szkło, popioły, popiół lotny, kruszywa, piasku, korundu, etc.) Do stali, odpowiednio. Rury ze stali nierdzewnej przenośniki bezosých spiralne RATAJ (typu RLE, typ RLNE) umieszczone bazaltowych wkładki. Grubość tych prętów wynosi 20 mm i są dostarczane "dostosowane" według konkretnej postaci przenośnika w postaci rynny lub rury. Odporny na temperaturę wkładek bazaltowych do około 400 ° C Spośród wszystkich materiałów dostarczonych przez powłokę przenośnika wykazują bazalt wkładek najdłuższy czas.

W niektórych przypadkach możliwe jest sterowanie tymi windy czasowo jałowe bez transportowanego materiału, transportowania materiałów, które są łatwo sprasowana i sklejone tworząc twardą skorupę, a wreszcie na żądanie pełnego czyszczenia kanał transportowy może być przenoszony materiał z wkładkami bazaltowych, odpowiednio. plastikowa wkładka łatwo usunąć.



KOMPOZYTOWE PRZENOŚNIKI ŚLIMAKOWE (RP, RPN)
„ … nie istnieje nic prostszego“

Nieustannie rosnąca liczba nowych rodzajów klejących się i ściernych materiałów oraz w sytuacjach , gdzie nie można zastosować spirali bezosiowej stalowej z powodu dłuższego braku materiału w zasypie, stosujemy z bardzo dobrymi wynikami masywne przenośniki ślimakowe RATAJ (Typy RP, RPN) wykonane z tworzywa i składające się z plastikowego ślimaka, osi wewnętrznej w postaci sześciokąta i obudowy przenośnika. Od 2013 roku posiadamy zupełnie nowe masywne wykonanie segmentów plastikowych. Segmenty te można w bardzo prosty sposób wsunąć na oś sześciokątną i przy pomocy zamków powstanie bardzo wytrzymała konstrukcja przenośnika ślimakowego bez łożysk.

Przenośniki te można zastosować nawet dla wymagających aplikacji do transportu materiałów ściernych. Do ich podstawowych zalet należy przede wszystkim lekka budowa, cicha praca nawet w przypadkach, kiedy w przenośniku nie znajduje się transportowany materiał. Kompozytowa ślimacznica jest w porównaniu ze spiralą stalową kilka razy lżejsza i w kombinacji z odpowiednią obudową można takie przenośniki zastosować także w aplikacjach, które wymagają nieustanną pracę przenośnika bez transportowanego materiału. Podstawowe zastosowanie znajdują przede wszystkim w przemyśle spożywczym (lepkie i wilgotne materiały), w przemyśle chemicznym (agresywne substancje), a także w przemyśle ciężkim, energetyce i budownictwie.

Zastosowane materiały:
Ślimacznica: TYP RP - tworzywo kompozytowa
Rurociąg : stal (według normy EN - S 235, S 355), tworzywo PP, stal nierdzewna (według normy ASTM - AISI 304, AISI 316
W zależności od rodzaju transportowanego materiału i konkretnych warunków technologicznych używane są również kombinacje wyżej wymienionych materiałów.


                           

Bezos solidna spiralne przenośniki z plastikową wkładką RATAMID (RRN, RRL)

Dla przenośników zaprojektowanych do transportu materiałów klejących do stali, odpowiednio. Rury ze stali nierdzewnej przenośniki bezosých spiralne RATAJ (typ RRL, typ RRN) umieszczone plastikową wkładkę wykonaną z poliamidu, że marki RATAMID® pchany Properties bezosých spiralne przenośniki działają w obszarach dotychczas nieznanych.

Przede wszystkim jednak możliwe jest w pewnych przypadkach, działania tych wind opróżniony z materiału, który ma być transportowany, transportować materiały, które są łatwo sprasowana i sklejone tworząc twardą skorupę, a wreszcie na żądanie kompletnego czyszczenia przewodu transportowego mogą być przenoszone materiału z tworzywa sztucznego, wkładką łatwo usunąć. Szerokie zastosowanie tych przenośników są również w przemyśle spożywczym, ponieważ tworzywo sztuczne liner podano luz możliwość krótkotrwałego kontaktu z żywnością. Czeski plastikowa wkładka stosowana RATAMID® dokonane w oparciu o poliamid wykazują kilka ulepszonych właściwości wytrzymałościowych w twardości, w ścieranie, naprężenia mechaniczne i niski współczynnik przyczepności niż poliamidów stosowanych dotychczas. Temperatura transportowanego materiału, za pomocą wkładki z tworzywa sztucznego może mieć długość do 140 ° C, chwilowo nawet 180 ° C.

Materiały:

spirala
Typ RRL - stal (klasa 11), twardość do 250 Brinella odpowiednio 400 Brinella
Wpisz RRN - ze stali nierdzewnej (AISI 304, AISI 316, AISI 316 i AISI 316Ti L)

Dołączone spirala średnica 100 - 750 mm, grubość spirale 6 - 40 mm.
W niektórych zastosowaniach (bardzo lepkie materiały ścierne i transportowanych) wykorzystywanych do ochrony (tj. Zmniejszenia tarcia) spirali ceramicznych materiałów powłokowych.

rurociąg
Typ RRL - klasa stali. 11
Rodzaj RRN - ze stali nierdzewnej (AISI 314, AISI 316)

Wstaw
Wpisz typ RRL, RRN - poliamid wstawia przycisk RATAMID®. 8 m


W zależności od rodzaju materiału przenoszonego i specyficznych warunków technologicznych są również wykorzystywane kombinacje materiałów wykonania.



Lekkie bezosiowe przenośniki spiralne RATAJ (SL, SLN, SLP)


(Typy SL, SLK, SLN, SLP) używane są do transportu drobnych i lekkich materiałów przy wydajności od około 0,001 do 15 m3/godz. Wielką zaletą tych przenośników jest możliwość transportu po łukach, transport na duże odległości nawet do 120 m na jedną jednostkę napędową oraz bardzo dokładne dawkowanie transportowanego materiału.
Na całej trasie transportu nie ma żadnych łożysk pośrednich (tylko łożysko końcowe), co umożliwia transport materiału w niemal całym przekroju przy wydajności o około 70 % wyższej od wydajności klasycznych przenośników ślimakowych z wałem przy porównywalnych obrotach i średnicy przenośnika Lekkie bezosiowe przenośniki spiralne są często używane zwłaszcza w przemyśle spożywczym , chemicznym i w zakładach produkujących tworzywa sztuczne do dawkowania w maszynach do pakowania i urządzeniach ważących, opróżnianiu lub napełnianiu worków BIG-BAG itp.
Promienie łuków dla poszczególnych średnic przenośników są dobierane w optymalny sposób tak, aby zachować podstawową zasadę, tzn. wycentrowanie spirali bezosiowej przez transportowany materiał.
Na jednej trasie można użyć kilku wejść, wylotów i łuków, w zależności od właściwości materiału i warunków technologicznych. Materiały stosowane do konstrukcji przenośników mogą być według wymagań odbiorcy ze stali, stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego (dokładną specyfikację podano niżej). Profil spirali jest z reguły prostokątny, a w przypadku transportu materiałów ściśliwych używany jest profil okrągły. Zastosowane materiały:
Spirala : TYP SL, SLK - stal (według normy EN - S 235, S 355), TYP SLN - stal nierdzewna (według normy ASTM - AISI 302)
Rurociąg : TYP SL - stal (według normy EN - S 235, S 355), TYP SLN - stal nierdzewna (według normy ASTM - AISI 304, AISI 316)
TYP SLP - tworzywo (PCV, PA 6, PA 12, POM, PE)
W zależności od rodzaju transportowanego materiału i konkretnych warunków technologicznych używane są również kombinacje wyżej wymienionych materiałów i inne warianty wymiarów spirali różniące się od podanych w powyższej tabeli.


*1/ Typy oznakowane na czerwono = nierdzewne wykonanie spirali i rurociągu.
*2/ Wydajność poszczególnych przenośników jest zależna od rodzaju i właściwości transportowanego materiału.
*3/ średnice zewnętrzne przenośników są zależne od rodzaju i właściwości fizycznych transportowanego materiału